Facts About بیماری زونا در چه سنی رخ می دهد Revealed

Wiki Article

زونا در واقع از طریق سرفه یا عطسه پخش نمی‌شود. فقط تماس مستقیم با مایع تراوش شده از تاول‌های آن می‌تواند ویروس را پخش کند.

علائم بیماری زونا همیشه به سادگی موارد اشاره شده در بخش قبلی نیست. بلکه گاهی اوقات شاهد علائمی جدی در فرد درگیر با این بیماری هستیم که نیاز به مراقبت‌های پزشکی دارد. موارد زیر جزء جدی‌ترین علائم بیماری زونا هستند:

غذا‌های نارنجی شامل: هویج، سیب‌زمینی شیرین، زردآلو و کدو

اولین نشانه‌های زونا، پیدایش لکه‌های قرمز روی پوست است که به تدریج تبدیل به دانه‌های قرمز رنگ می‌شوند. ظاهر این دانه‌های قرمزرنگ مشابه با لکه و زخم‌های آبله‌مرغان است.

حسین علایی: تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد

شدت این درد ممکن است در نواحی خاصی از پوست که قبلاً تاول‌های زونا در آنجا وجود داشته است، خیلی شدید باشد و حتی ممکن است پوست این ناحیه، حساسیت زیادی نسبت به گرما و سرما پیدا کند.

مرکز آمار ایران: سال تحصیلی گذشته ۹۳۰ هزار دانش‌آموز ترک تحصیل کردند

حمله مسکو؛« دوره سخت» در انتظار مهاجران کشورهای آسیای مرکزی

واکنش محمد صدر به لایحه عفاف و حجاب: ایده‌های ضد اسلام توسط برخی افراد تندرو که عقل کامل ندارند به نظام تحمیل می‌شود

○ استفاده از لوسیون کالامین یا تهیه خمیر با آب و جوش شیرین یا نشاسته ذرت برای کاهش خارش

در حالت کلی درمان قطعی برای بیماری زونا وجود ندارد، اما پزشک با توجه به وضعیت بیمار و تشخیص خود روش‌هایی برای کاهش علائم و دوره عفونت برای بیمار تجویز می‌کند که در ادامه آن‌ها را معرفی می‌کنم.

بیماری زونا یا هرپس زوستر، با ظهور جوش‌ها یا تاول‌های متمرکز و دردناک بر روی پوست رخ می‌دهد. این بیماری ناشی از فعال شدن مجدد ویروس واریسلا زوستر، ویروسی که عامل بیماری آبله مرغان است، است. یکی از ویژگی‌های این بیماری روزاسه پوستي این است که تاول‌های آن محدود به سطح درماتوم‌ها می‌باشند. درماتوم به قسمتی از پوست بدن اطلاق می‌شود که توسط شاخه‌های یک عصب حسی تأمین عصبی می‌شود.

نیروی دریایی آمریکایی همچنین در حال اعزام یک ناوتیپ مهندسی به آن سوی اقیانوس اطلس است تا یک اسکله موقت برای کمک‌ها از طریق دریا بسازد.

داروهای والاسیکلوویر و فامسیکلوویر هم در درمان این عارضه مؤثر هستند. هنوز ثابت نشده است که داروهای استروئیدی سیستمیک در درمان علائم زونا تأثیری داشته باشند.

Report this wiki page